Vragen of Opmerkingen?

De meest voorkomende opmerkingen (en antwoorden) vind je hier:

Ik kan niet inloggen in mijn account

Je kunt jouw accountgegevens, zoals wachtwoorden of de status van jouw inschrijvingen, zelf beheren. Ook kun je hier zelf een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ik heb een e-mail niet ontvangen

Waarom heb ik geen e-mails over de inschrijving ontvangen?

Na een inschrijving wordt automatisch per e-mail een bevestiging gestuurd. Bij inschrijving van een vriendenteam worden ook automatisch e-mails verstuurd naar teamleden waarmee zij hun deelname kunnen bevestigen.

Soms vernemen we dat e-mails niet altijd aankomen. De ontvangst van e-mails is echter mede-afhankelijk van de ontvangende e-mail server en dat ligt uiteraard buiten onze controle.

Let er bij gratis e-mail providers op of e-mails niet automatisch in een bepaalde folder terecht komen. Zo verdwijnen e-mails die naar gmailaccounts worden verstuurd nog wel eens automatisch in een reclame folder.

De meeste problemen ondervinden we met e-mail accounts van Ziggo. Bekijk hier of dit mogelijk het gevolg kan zijn van storingen bij Ziggo. Ziggo biedt overigens een service waarmee problemen bij ontvangst van e-mails mogelijk verholpen kunnen worden.

Wanneer krijg ik het NLTR ‘Hart voor de Zorg’ Wielershirt thuisgestuurd?

De levertijd van de shirts is 4 tot 5 weken. We verwachten eerste week mei het eerste deel van de shirt op te kunnen sturen voor iedereen die voor 6 april heeft besteld. Dan mag je het shirt de tweede week van mei op je deurmat verwachten. Voor iedereen die na 6 april heeft besteld verwachten we de de shirts in de derde week van mei op te sturen.* Ik ben ingeschreven voor een NLTR toertocht die in 2020 zou plaatsvinden. Hoe gaan jullie hiermee om?

Ik heb ingeschreven voor een toertocht in 2020. Hoe gaan jullie hiermee om nu de toertochten niet doorgaan door het verbod op evenementen?

Gezien de maatregelen van de Rijksoverheid rondom het coronavirus heeft NL Tour Rides besloten om al haar 2020 toertochten te verplaatsen naar 2021.

We hebben de laatste weken weliswaar hard gewerkt aan een vernieuwde kalender dit jaar, maar de gezondheid van onze deelnemers, vrijwilligers, toeschouwers en de samenleving staat op de eerste plaats, dus kunnen we hier helaas geen invulling aan geven.

Je inschrijving blijft geldig voor dezelfde toertocht in 2021. We zetten deze integraal over.

Dit geldt ook voor extra bestellingen als een wielershirt, pasta, etc. die je hebt gedaan. Hier vind je de (voorlopige) NL Tour Rides 2021 kalender.

Uiteraard hopen we net als jullie snel weer prachtige fiets-evenementen te kunnen organiseren en beleven, zodat onze deelnemers mooie fiets-ervaringen krijgen. We hebben allemaal een grote passie voor fietsen en die laten we door de huidige situatie niet wegnemen.

Acties
Deelnemers die gebruik gemaakt hebben van onze aantrekkelijke (Early Bird) acties zoals Topdeal inclusief pasta, gratis deelname aan extra toertocht(en), etc. behouden deze aanbieding voor 2021. De codes die je eerder dit jaar hiervoor hebt gekregen, blijven ook in 2021 bruikbaar. Heb je je code al gebruikt dan hoef je niks te doen en schuiven we je inschrijving automatisch door.

Waardecoupon
Op 25 maart 2020 zijn alle deelnemers aan een toertocht die voor 1 juni 2020 zou plaatsvinden, geïnformeerd dat ze een waardecoupon zouden ontvangen. Omdat we alle inschrijvingen één op één overzetten naar 2021 zullen we de waardecoupons NIET meer versturen.

Ik heb een wielershirt besteld bij mijn inschrijving of mijn inschrijving was inclusief wielershirt. Wanneer krijg ik dat?

De Riders Club leden mogen hun wielershirt eind apri/begin mei op hun deurmat verwachten.

Dit geldt ook voor de deelnemers aan de Primavera Ride 2020.

Deelnemers aan de Flandrien Ride 2020 met wielershirt mogen hun shirt uiterlijk 15 mei 2020 thuisgestuurd verwachten.

Bovenstaande geldt ook voor deelnemers aan de Primavera en Flandrien Ride die voor de optie ‘op de dag zelf ophalen’ hadden gekozen. We sturen het shirt alsnog kosteloos op.

Alle andere shirts worden twee weken voordat de tocht in 2021 gaat plaatsvinden opgestuurd of kun je op de dag van het evenement ophalen (als je voor die optie gekozen hebt).

IJsselmeer Challenge 2020

NL Tour Rides en Fonds Gehandicaptensport onderzoeken de mogelijkheden om de IJsselmeer Challenge 2020 te verplaatsen naar de maand september. Door het verbod op evenementen tot en met 1 september als onderdeel van de corona maatregelen van de regering zal de IJsselmeer Challenge op 22 augustus 2020 niet door kunnen gaan. Op het moment dat er ontwikkelingen zijn zullen we de deelnemers per mail inlichten.

Ik ben Riders Club lid. Hoe gaan jullie met mijn lidmaatschap en reeds ingeschreven tochten om?

We hebben besloten dat het Riders Club lidmaatschap niet eindigt op 31-12-2020 maar pas op 31-12-2021. Je hebt dus genoeg tijd om het aantal tochten dat het Riders Club lidmaatschap je geeft (Bronze, Silver of Gold) te gebruiken. Voor de tochten waarvoor je nu al ingeschreven staat blijf je gewoon ingeschreven staan.

Ik heb geen waardecoupon gehad om te herinschrijven voor een gecancelde toertocht

Op 25 maart 2020 zijn alle deelnemers aan een toertocht die voor 1 juni 2020 zou plaatsvinden, geïnformeerd dat ze een waardecoupon zouden ontvangen. Omdat we alle inschrijvingen één op één overzetten naar 2021 zullen we de waardecoupons NIET meer versturen. Je hoeft dus niks te doen en je inschrijving voor 2021 niet nogmaals te doen.

Wat zijn de tarieven (en acties) voor deelname wielertochten?

De inschrijftarieven van toertochten van NL Tour Rides hebben de volgende opbouw.

Riders Club leden hebben voordeligere voorwaarden en meer flexibiliteit (zie www.nltourrides.nl/riders-club)

Opening inschrijving met een Topdeal aanbieding:

Deelname pakket voor € 37 inclusief: 

  • Wielershirt (€ 22,50 / winkelwaarde € 59)
  • Portokosten (t.w.v. € 4)
  • Annuleringsdekking (t.w.v. € 2)
  • Pre Ride Koffie (t.w.v. € 2,50) 
  • Maxim Sportvoedingspakket met Sportbar en Sportgel (t.w.v. € 5,50)
  • Post Ride Food consumptie (bijv. pasta, bratwurst en/of hamburger) 

Vervolgens de Early Bird aanbieding:

Deelname pakket voor € 22 inclusief: 

  • Early Bird korting van € 5 (regulier tarief € 27)
  • Annuleringsdekking (t.w.v. € 2)
  • Maxim Sportvoedingspakket met Sportbar en Sportgel ( t.w.v. € 5,50)

Optioneel is:

  • Wielershirt (voor € 22,50 / winkelwaarde € 59)
  • Portokosten (voor € 4)
  • Post Ride Food consumptie (bijv. pasta, bratwurst en/of hamburger) 

Vervolgens de Reguliere Aanbieding welke 7 dagen voor de toertocht sluit:

Deelname pakket voor € 27 inclusief: 

Optioneel is:

  • Wielershirt (voor € 22,50 / winkelwaarde € 59)
  • Portokosten (voor € 4)
  • Annuleringsdekking (voor € 2)
  • Maxim Sportvoedingspakket met Sportbar en Sportgel ( voor € 2,50 / winkelwaarde € 5,50)
  • Post Ride Food consumptie (bijv. pasta, bratwurst en/of hamburger) 

Vervolgens de mogelijkheid tot Daginschrijving:

Deelname pakket voor € 30.

Standaard in het deelname pakket is altijd:

  • Deelname aan de toertocht
  • Toegang tot het Finish Village
  • Gepersonaliseerd stuurbordje (indien minimaal 14 dagen vooraf ingeschreven)
  • Duidelijk gepijlde routes
  • Ondersteuning van motards en verkeersregelaars
  • Routes voor GPS
  • Rijk bevoorrade rustpunten
  • Uitgebreide deelnemersinformatie
  • Bewaakte fietsenstalling
  • CYCLON Technische assistentie inclusief bezemwagen
  • Medische support
  • Fotoservice
  • Finishers Medaille
  • Gratis parkeren(m.u.v. de IJsselmeer Challenge)
  • Fonds Gehandicaptensport is de charity van NL Tour Rides. Een deel van het inschrijfgeld gaat naar dit goede doel .

Bij individuele inschrijving krijgen NTFU leden € 2 korting / Riders Club Orange leden € 4 korting. Bij Vriendenteam inschrijving is er geen korting voor NTFU leden of Riders Club Leden.

Vriendenteams deelnemers betalen € 2 p.p. minder. Vriendenteams hebben standaard in het pakket als extra’s:

  • Express Check Inn Balie voor Vriendenteam Captains
  • VIP Parking (500 m van de start)
  • Teamstart inclusief foto op podium
  • Gereserveerde vriendenteam tafel met naambordje
  • Gratis kop koffie voor de start

De volgende evenementen van NL Tour Rides hebben afwijkende tarieven:

  • Gran Fondo Rosa en Clásico España (bij beide is tot 4 weken voor het evenement het reguliere tarief € 39,50 inclusief wielershirt. Daarna is het reguliere tarief € 27 exclusief wielershirt). Daginschrijving is € 30 exclusief wielershirt.
  • IJsselmeer Challenge (all-in tarief van € 60 tot € 70, afhankelijk van moment van inschrijven)
  • TT Series

Gravelty Series

De Gravelty Series hebben een vast inschrijfbedrag van € 27 p.p. omdat er slechts een beperkt aantal deelnameplaatsen beschikbaar zijn. Bij de gravelti Series is er niet de mogelijkheid voor Vriendenteams om in te schrijven, enkel individuele inschrijving.

Ik wil extra teamleden inschrijven

Je kunt extra teamleden aan jouw team toevoegen. Let wel: condities voor inschrijven kunnen over tijd veranderen. Zo kunnen wielshirts die je bij een bepaald evenement krijgt, vóór een bepaalde datum naar je worden opgestuurd, terwijl vanaf deze datum de shirts pas ná het evenement worden opgestuurd. Er gaat nu eenmaal een bepaalde tijd overheen voordat de wielershirt worden opgeleverd. Als je dus een extra teamlid inschrijft na de betreffende datum, zal hij of zij dus pas later een wielershirt ontvangen.

Ik wil inschrijven (en eventueel een kortingsbon gebruiken)

Hoe doe ik dat?

Stap 1. Inschrijven begint bij de website van een wielertocht, zoals bijvoorbeeld de Flandrien Ride:

Stap 2. Onderaan de site kun je jezelf inschrijven of een team. Je wordt dan automatisch doorverwezen naar het inschrijfformulier op de website van NL Tour Rides. In het inschrijfformulier kun je diverse opties selecteren, waaronder de afstand die je wilt fietsen.

Stap 3. Zodra je alles hebt geselecteerd, wordt je doorverwezen naar de online winkelwagen. Hier kun je eventuele oudere inschrijvingen weghalen én -indien je deze hebt- een kortingscode invoeren:

Stap 4.  Vervolgens wordt je doorverwezen naar de betaalpagina. Hier tref je verschillende betaalmogelijkheden aan.

Staat het antwoord er niet bij?

Stuur ons een e-mail!